מתודולוגיות | ITIL

 

אנחנו ב- Energy Team משתמשים בשיטת ה-ITIL לייעול תהליכי ה-IT בארגון, פישוט מורכבות, ניתוח, ייעוץ ושיפור תהליכי עבודה קיימים. מהות המתודלוגיה הינה יצירת סינרגיה ושפה משותפת בין גוף הפיתוח לגוף התשתיות ובין אגף המחשוב כולו להנהלה - כל זאת בהתאמה לארגון שלך.

 

בין התוצאות המיידיות של הטמעת המתודלוגיה - הפחתת כמות התקלות, חסכון משאבים, הורדת זמן ניהול, הבנייה וסטנדרטיזציה של תהליכים, שיפור חוויית הלקוח ובסופו של דבר - מערך תשתיות טוב יותר.

ITIL – Information Technology Infrastructure Library

 

ITIL הינה מתודה לניהול שירותי מערכות מידע (IT). בגרסה הנוכחית של מתודת ITIL , ישנם 26 תהליכי עבודה ו-4 פונקציות, המתפרשים על פני חמישה שלבים במחזור החיים של שירותי ה-IT:

 

1. ITIL Service Strategy – שלב אסטרטגיית השירות:

תכנון תכנית פעולה שתביא ערך עסקי לארגון וללקוחות חיצוניים או פנימיים. כאן מוגדר הקשר בין גוף ה-IT לארגון וכיצד שומרים עליו.

 

2. ITIL Service Design – שלב תכנון מערך השירות:

תכנון התשתית הניהולית שתבטיח אספקת שירותי ה-IT. בין תהליכי השלב ניתן למצוא את קטלוג השירות, תכנון קיבולת, אמנת שירות מול הלקוח, ניהול זמינות ורציפות וניהול ספקים.

 

3. ITIL Service Transition – שלב העברת שירות מפיתוח לייצור:

התהליכים בשלב זה מספקים טיפול מלא במחזור חיי אפליקציה בדרכה מהפיתוח לייצור. ניתן דגש על הגורם העיקרי לתקלות – שינויים בסביבת הייצור.

 

4. ITIL Service Operation – שלב תפעול השירות:

שלב זה מגדיר את תהליכי העבודה לתפעול השוטף של התשתיות הטכנולוגיות. המלצות על הפעולות שיש לבצע כדי לשמור על רמת שירות גבוהה והתועלת העסקית.

 

5. ITIL Continual Service Improvement – שלב שיפור מתמיד בשירות:

שלב זה נועד לאתר, לבחון ולנתח הזדמנויות לשיפור השירות. בשלב קיימות שיטות לבקרה על תהליכים, שימוש בהיסטוריית תקלות לשיפור איכות השירותים, תוך התאמתם לדרישות העסקיות המשתנות. 

 

 

 

למה Energy Team?

 

1. הכרות מעמיקה עם עולם התוכן הטכנולוגי והתשתיתי.

2. ניסיון רב שנים בתחום ניהול פרויקטי תשתיות והערכת תשתיות.

3. צוות מומחים מולטי דיסציפלינרי המשלב ניסיון טכנולוגי יחד עם ידע רב בניהול. תהליכים ארגוניים, ויכולת בחינה מקיפה של כל מימדי הארגון.

4. מוצר סופי בהיר ומפורט, הכולל המלצות לפעולה, לוחות זמנים וסדרי עדיפויות.