תמונה של הברושור להורדה

הורד ברושור

DRP | מקצה לקצה

אז איך עושים DRP נכון?

לוקחים את הבחירה הנכונה

 

שלב בו מתכנס הארגון ומחליט על איזה נקודה בגרף העלות מול יעדי התאוששות הוא צריך להיות, כאשר ככל שזמן ההתאוששות מתקצר, כך העלות הכספית עולה.

 

איך מחליטים? בודקים:

1. מהם איומי הייחוס של החברה - כשלים ו/או אסונות אפשריים העלולים לנטרל את תפקוד הארגון בזמן אסון.

2. מהם מערכות ותהליכי הליבה הקריטיים בעת כשל.

3. הגדרת יעדי Recovery Point Objective (RPO) ו- Recovery Time Objective (RTO)

4. הגדרת חלופות מתאימות על ידי:

א. ביצוע ניתוח איכותני שלהם וקבלת הערכות מחיר עבורן.

ב. הכנת מודל כלכלי השוואתי כולל עבור כל חלופה, לרבות עלויות הקמה ועלויות שוטפות. המודל בנוי באופן מודלרי 

    המאפשר לבחון את מחזור החיים של כל חלופה לאורך זמן וכן לבודד מרכיבים שונים בפתרון.

5. הצגה להנהלה וקבלת החלטה על החלופה המומלצת.

6. קבלת החלטה על אופן ההתקשרות עם ספקים – ספק אחד או ספקים רבים.

7. כתיבת מכרזים רלוונטיים.

מדברים איתנו, כי הדבר המרכזי שמייחד אותנו הוא הניסיון העצום שלנו בניהול פרויקטי DRP בארגונים גדולים

ב-Energy Team שמים דגש רב מאוד על שלב הייזום - השלב המורכב והקריטי ביותר בתהליך ובהצלחת הפרויקט בכלל. אנחנו נסייע לך להגיע להחלטות הנכונות, כאלו שאינן תלויות בשום גורם או מוצר. אובייקטיביות נטו.

שלב  הייזום -

 

עושים סדר בדברים

 

בשלב זה יש לנהל את כלל הגופים הרלבנטיים לתכנון הפתרון (המחלקות השונות בגוף ה- IT, הספקים שנבחרו) שעתיד להיות אינטגרטיבי ועקבי בין שלל חלקיו. אבני הדרך המשמעותיות של שלב זה הן כתיבת High Level Design ולאחריו Detail Design לכל אחד ממרכיבי הפתרון. בשלב זה קיים יתרון ברור ל- Energy Team בביצוע בקרה מקצועית על כלל התהליך ובבחינה מדוקדקת שכלל יעדי הפרויקט באים לידי ביטוי בתכנון הפתרון.

שלב  התכנון - 

 

מנצחים על כלל הפעילויות ועל כלל הגורמים

 

שלב זה הוא הקריטי ביותר שכן הסיכון למערכות הייצור בארגון הוא הגבוה ביותר.

בשלב זה חשוב להקים מנהלת מעבר אשר תחבר את כל חלקי הפאזל על כלל הפעילויות והגורמים, תבקר את פקודות העבודה ואת מפרטי הבדיקות ותבצע אינטגרציה בין כלל ספקי ההקמה והמעבר. בנוסף, מנהלת המעבר תהיה אמונה על ניהול הסיכונים התקציב המדוקדק, ניהול ת"ע, עריכת ועדות היגוי והצגה להנהלה.

שלב הביצוע -

 

עוברים לפרטיקה

 

השלב האחרון ובעינינו, המשמעותי ביותר - כותבים את תפיסת התפעול והתחזוקה, מגדירים את נהלי התחזוקה ועדכון, מכינים נהלי DR, מקימים ומנהלים את מנהלת התרגול, מתחקרים ומפיקים לקחים. 

שלב התפעול והתרגול - 

 

למה Energy Team?

 

1. הכרות מעמיקה עם עולם התוכן הטכנולוגי והתשתיתי.

2. ניסיון רב שנים בתחום ניהול פרויקטי תשתיות והערכת תשתיות.

3. צוות מומחים מולטי דיסציפלינרי המשלב ניסיון טכנולוגי יחד עם ידע רב בניהול. תהליכים ארגוניים, ויכולת בחינה מקיפה של כל מימדי הארגון.

4. מוצר סופי בהיר ומפורט, הכולל המלצות לפעולה, לוחות זמנים וסדרי עדיפויות.