הורד ברושור

תמונה של הברושור להורדה

ניהול התקשרויות

המאפיינים והאתגרים המרכזיים בניהול חוזים והתקשרויות מורכבות

התקשרות עם ספק אחד מוביל או עם קשת רחבה של ספקים

התקשרות ארוכת טווח - בדרך כלל מעל 3 שנים

אוסף של מרכיבי ההתקשרות – החל משירותי ענן, דרך הקמת מתקן חדש ועד פרויקטים גדולים במגוון תחומים כגון חומרה, תוכנה, פיתוח ייעודי, תמיכה ושירות

הכנת חוזה ההתקשרות – תקופה שעשויה להיות ארוכה ורוויות אבני דרך רבות

 

מתודולוגיית ניהול ההתקשרויות שפיתחנו ב-Energy Team, היא תולדה של ניסיוננו הרב, הטכני המקצועי, ושל היכרותנו המעמיקה עם ארגונים ועם אופי ההתנהלות העסקית שלהם. מטרתה של מתודולוגיה זו היא לקדם אינטגרציה בין שלושת הגורמים הללו ולהוביל להתקשרות מוצלחת ויציבה שרואה רק את טובת הארגון מול עיניה.

ניהול חוזים והתקשרויות מורכבות, ארוכות טווח ועתירות תקציב, הוא עניין סבוך, המערב שלושה גורמים משמעותיים בארגון שאינם תמיד בעלי אינטרסים זהים ותפיסה אחידה של חשיבות ההתקשרות:

 

  • הגוף הטכני בארגון - השואף למקסם את התכולות והתמיכה הנדרשות מהספק

  • הגוף המשפטי בארגון- השואף למקסם את ההגנה על הלקוח

  • הגוף המסחרי בארגון - השואף למזער עלויות עד כמה שניתן

כששואפים לקשר יציב, בריא וארוך טווח, טוב שיש לצדך מישהו שמכיר היטב את כל הנפשות הפועלות

 

11 השלבים בניהול חוזים והתקשרויות מורכבות

 

1. Initiation שלב הייזום - 

קבלת האג'נדה המסחרית מהלקוח, מי עומד להוביל את ההתקשרות ומי אחראי על דיווחה להנהלה. בארגוני ענק מקצים אנשים ייעודים לניהול התקשרות זו

 

2. Establishing the solution -

שלב הגדרת הדרישות לפתרון הטכני – גיבוש הדרישות מהפתרון והגדרת מנעד החלופות הזמין עבורנו. תוצר של שלב זה הוא ה-(SOW (SCOPE OF WORK

 

3.שלב קבלת המידע/הצעות מהספקים 

 

4.  RFI REQUEST FOR INFORMATION - קבלת מידע ראשוני מהספקים על מה ישים ומה לא ישים עבור                    הפתרון הנדרש, במידה וצורת ההתקשרות היאמכרז


    RFP REQUEST FOR PROPOSAL - בקשת הצעת מחיר ומענה לפתרון עפ"י  סט הדרישות של הארגון אשר               הוגדרו בשלב הקודם

 

5. Compatibility Gate -

הגדרת כלל הגרסאות של רכיבי התשתיות בארגון (מערכת הפעלה של שרתים,  מערכות אחסון, חומרה/תוכנה בעמדות הקצה וכו') על מנת לוודא שהפתרון המוצע ע"י הספק נמצא בתאימות מלאה לסביבת העבודה בלקוח

 

6. Quality Comparison -

השוואה איכותנית בין כל הספקים (ניסיון בתחום, יציבות כלכלית, פונקציונליות, ביצועים). התוצר של שלב זה הוא ציון איכותני לכל אחד מהספקים המתמודדים

 

7. Commercial Comparison and Negotiation -

השוואה מסחרית בין הספקים, מבחינת המחיר והתמורה, וכן ניתוח עמדת הלקוח למשא ומתן (מהם הקווים האדומים, בניית אסטרטגיית מו"מ ועוד)

 

8. Legal Agreement -

ניסוח התנאים הנדרשים בחוזה מול עורכי הדין והגדרת הנושאים הקריטיים בעסקה


9. Management Approval -

הכנת מצגת הנהלה הכוללת את כל פרטי העסקה לרבות מודל כלכלי לכל מחזור החיים של העסקה. השגת אישור ההנהלה לתהליך לאחר קבלת דגשים אחרונים למו"מ סופי. 

 

10. Signing -

שלב חשוב ביותר - המעבר משלב ההתקשרות לביצוע התקשרות בפועל. ווידוא הכנסת כל הדרישות לחוזה, טקס החתימה והגשתו למנהל הכספים לטובת ניהול שוטף של ההסכם.


11. Kick-Off -

התנעת הפרויקט –איוש בעלי התפקידים בפרויקט, סיכום כלל ההכנות הלוגיסטיות למימושו וגיבוש תוכנית פעולה מיידית להתנעתו

 

12. Management & Compliance -

בקרה צמודה של החוזה לאורך כל תקופת הפתרון, בחינה שכל מה שהובטח בחוזה מתקיים, לרבות נקודות יציאה, חידוש רישיונות וכדומה

ניהול חוזים והתקשרויות אינו מיועד רק לחברות ענק. גם חברות וארגונים בינוניים המעוניינים ביצירת מכרז בלבד, יכולים ליהנות ממתודולוגיית ניהול ההתקשרויות של Energy Team בעזרת הבנת הדרישות שלהם, כינוס הספקים הנחוצים לצורך כך וסגירת העסקה בצורה מוצלחת ויציבה.

 

ניהול חוזים והתקשרויות אינו מיועד רק לחברות ענק. גם חברות וארגונים בינוניים המעוניינים ביצירת מכרז בלבד, יכולים ליהנות ממתודולוגיית ניהול ההתקשרויות של Energy Team בעזרת הבנת הדרישות שלהם, כינוס הספקים הנחוצים לצורך כך וסגירת העסקה בצורה מוצלחת ויציבה.

 

למה אנחנו?

 

 •  כי אנחנו יודעים ליצור אינטגרציה בין החלקים הטכניים, המסחריים והמשפטיים באופן שתשרת בצורה נאמנה את הארגון

 •  כי לנו יש מתודולוגיה סדורה לניהול חוזים והתקשרויות

 •  כי לנו ידע וניסיון רב בתחום

 •  כי לנו היכולת לעזור בניהול משא ומתן מסחרי ומשפטי ולחסוך כסף רב בעתיד

 •  כי אנחנו יודעים לתרגם עסקה מורכבת למצגת הנהלה פשוטה וברורה

 •  כי איתנו הארגון מקבל הסכם תפור מקצה לקצה