תמונה של הברושור להורדה

תשתיות ˚360

הורד ברושור

טובעים בהוצאות על תשתיות IT?  

כל רבעון נולד צורך חדש?

לא יודעים האם כמות המשאבים הטכנולוגים והאנושיים מתאימים לצורכי הארגון?

 

ארגונים עסקיים הנמצאים במגמה מתמדת של שיפור והתייעלות, נדרשים לבחון את עצמם באופן מתמיד ובכלל זה את מערך ותהליכי התשתיות הקיימים בארגון.

 

ניתוח מצב התשתיות ב- IT נתפש כמשימה מורכבת, מלאה בפרטים טכניים וחלופות רבות ויקרות.

הקשב של המנהלים נמוך, הקשר בין ההוצאות ליעדי הארגון נתפס לעתים כקלוש ואין תמונה עקבית של: "מה נדרש לעשות, מתי וכמה כל זה עולה לי?".

 

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, פיצחנו את השיטה ופיתחנו מתודולוגיה ייעודית להכנת סקר תשתיות 360* ביסודיות וביעילות. 

בזמן קצר, תוכלו לקבל מצגת להנהלה הבכירה, בשפה עסקית בהירה, המציגה את המצב הקיים בתשתיות אל מול הרצוי ביחס ליעדי הארגון והמקובל בתעשייה, תוכנית פרויקטים רב שנתית ותקציב תואם לשנים הקרובות.

 

המתודולוגיה

אנו מחלקים את עולם התוכן של מחלקת התשתיות לארבעה מימדים משלימים: 

 

א. מימד התשתיות

אלקטרו מכניקה, שרתים, אחסון וגיבוי, רשת ותקשורת, אבטחת מידע, מסדי נתונים, פתרון ה- DR.

 

ב. מימד התהליכים

ניטור ובקרה, גיבוי ושחזור, תהליכי ה- ITIL הכוללים: Incident/Problem/Change/Config/Access/SLA Management, תהליכים נוספים: Capacity Planing, DevOps, ניהול סביבות, ניהול ידע, ניהול פרויקטים תשתיתיים וכו'.

 

ג. מימד הכלים

כלי ניטור ובקרה, כלי גיבוי, כלי ניהול תקלות, CMDB, BSM/ITSM, כלי DRP, כלי ניהול עמדות עבודה וכו'.

 

ד. מימד הפונקציות (מבנה ארגוני)

שרשרת הערך בגוף התשתיות (תפעול, PS, ארכיטקטורה), פונקציות תפעוליות (NOC/SOC/HD), פונקציות מקצועיות, פונקציות ניהוליות, הסמכות והכשרות, פונקציות מטריציוניות (COO,PMO, CTO), בדיקת איוש וחלוקת עומסים וכו'.

אנו מנתחים את המצב הקיים אל מול הרצוי לפי יעדי הארגון והסטנדרט בתעשייה ומציגים על גבי גרף פשוט את:

 

א. המצב הקיים.

 

ב. המצב לאחר סיום הפרויקטים שתוקצבו ונמצאים כרגע בשלבי יישום שונים.

 

ג. המצב הרצוי לטובת מימוש יעדיו העסקיים של הארגון, בהתחשב בשיקולי עלות/תועלת והמלצות הניתוח.

 

 

איך זה מתבצע?

 

1. עבודת איסוף מידע ומיפוי שכבות התוכן בארגון: פגישות, ראיונות, מסמכים שהתקבלו וכל מידע שנצבר בתקופה האחרונה.

 

2. ביצוע ניתוח ראשוני ומתן ציון (1-5) עפ"י סולם מדידה שפיתחנו על בסיס מתודולוגיית ה- CMMI למדידת בשלות תהליכים ארגוניים. 

 

3. השוואת המצב הקיים למצב הרצוי (הן עפ"י יעדי הארגון וקצב הגדילה הצפוי והן עפ"י הסטנדרט המקובל בתעשייה).

 

4. תעדוף הפרויקטים ובניית תוכנית ותקציב רב שנתיים.

 

5. הכנת מצגת הנהלה ומסמך מסכם.

 

 

לסדרת הסרטונים המלאה לחצו כאן

למה Energy Team?

 

1. הכרות מעמיקה עם עולם התוכן הטכנולוגי והתשתיתי ויכולת השוואה לארגונים אחרים.

2. ניסיון רב שנים בתחום ניהול פרויקטי תשתיות IT ותהליכי IT.

3. צוות מומחים מולטי דיסציפלינרי המשלב ניסיון טכנולוגי יחד עם ידע רב בניהול תהליכים ארגוניים, ויכולת בחינה מקיפה של כל מימדי הארגון.

4. מוצר סופי בהיר ומפורט, הכולל המלצות לפעולה, לוחות זמנים, תקציב וסדרי עדיפויות.